tirsdag 9. oktober 2012

Mønsterstrikk!

Ja, da har jeg våget meg utpå mønsterstrikk som ikke skal toves også. Jeg er stadig i utvikling! Men hvem skulle tro at når jeg først skulle finne på å strikke mønster så skulle det bli med hodeskaller? Jeg har aldri likt hodeskaller, og sagt at det skal ikke i hus... Hodeskaller faktisk...

Jaja, jeg så ei som la ut ei lue på strikkesiden på facebook. Med Marius-sculls. Og dette måtte jeg bare prøve.
 

Her er oppskrifta, og den så overkommelig ut for meg faktisk. Og jeg hadde noen nøster Nepal liggene, så den ble strikka i det. Ikke tok det lange tiden heller faktisk.

Resultatet ble som så:
 
Litt stramt var det, men jeg ble nå fornøyd likevel. Det er alltid en første gang for alt, og så lærer man av sine feil (forhåpentligvis i alle fall). Det jeg ikke ble så fornøyd med var at vrangborden ble litt slapp, neste gang skal jeg bruke en tynnere pinne til denne.
 
Storejenta mi ble så fornøydmed lua at hun har adoptert den da!

5 kommentarer:

  1. Så fin den vart! Hvor mye garn gikk med? Har lagret den jeg å, men må få ferdig Dorthen min først..går så sakte for tiden :)

    SvarSlett
  2. Det gikk kanskje med et og et halvt nøste med blått, og litt over et halvt nøste hvitt. Veldig grei å strikke i alle fall. Lykke til med Dorthen din!

    SvarSlett
  3. Så kul! Hvilken størrelse blir dette? Linda

    SvarSlett
  4. Kjempestilig! Takk for oppskriften :)

    SvarSlett
  5. Kjemdeflott, og flotte fargar. Forstår godt at den vart "adoptert" med ein gong den var ferdiggg... Dette må prøvast!!

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!