fredag 26. oktober 2012

Strikker litt over alt

Jeg gjør det. Strikker når jeg er passasjer i bil, når jeg har en liten pause på jobb, når jeg sitter på et venteværelse, på tog, fly og buss når jeg reiser. På dolokket mens jeg venter på at ungene skal bade ferdig. Er det flere som strikker når dere får en liten pause?

En søndag på tidlighøsten tok jeg med ungene i skateparken her på Orkanger. Det ligger like ved idylliske Vannspeilet hvor det er nydelige strender og en fin tursti. Jeg finner alltid roen godt ved sjøen, så elsker å være der nede.

I sommer ble det første minnesmerket etter 22.juli satt opp i Vannspeilet.

Her nøt jeg blide, glade og aktive unger, en nydelig utsikt og strikketøyet mitt. Jeg hadde starta på en Skappelgenser til venninna mi, min første voksengenser. Jeg kom så langt som halveis på siste arma, og så var jeg tom for garn, og det er ikke å få tak i lenger... Akkurat det var kjipt, men i dette deilige øyeblikket som er forreviget ante jeg ikke noe om denne utfordringa.
Minnesmerket. De kunne ikke funnet en finere ramme synes jeg. Det er vakkert!

4 kommentarer:

  1. Hva har du gjort med Dorthe gensern da?? Jeg laget trekvart arm på min å er kjemmpe fornøyd med det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den ligger nå der til stor irritasjon... Mulig jeg må prøve meg på trekvart arm jeg også, holdt garnet da?

      Slett
  2. Holdt i massevis til meg. Men jeg brukte ikke det fluffye garnet. Det ligger ubrukt da jeg reagerte på d.

    SvarSlett
  3. Det er det fluffy garnet jeg har for lite av skjønner du...

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!