søndag 19. august 2012

Deviate!

Endelig, endelig har jeg vunnet over skrekken min for engelske oppskrifter. Og da er det jammen en ny verden som åpner seg! Ei i familien vår hadde runddag, jeg visste ikke hva jeg skulle finne på. Hun er ei håndarbeidsdame som stadig gir bort heimelaga gaver. Jeg elsker heimelaga, og hadde lyst til å gi noe tilbake. Jeg hadde et nøste Skinny bugga liggende i fargen Bess beetle. Dette er kjøpt hos Cephalopod Yarns. Jeg tenkte at fargen ville være perfekt til mottaker, da hun er veldig glad i brunt og oransj.

Så var det å finne en oppskrift på et sjal som kunne passe. Det skulle gjerne være litt grovt og stilig. Men jeg fant ingen oppskrifter på norsk... Da var det ei anbefalte meg Deviate. Jeg trodde det ville være perfekt. Men oppskrifta var jo på engelsk...

Men så er det så mange flotte strikkedamer der ute, som støtter, oppmuntrer og hjelper, dette gjorde at jeg endelig turde jeg meg utpå. Og jammen gikk det faktisk ganske så greit!

Litt vanskelig å gjengi fargen, den er vel mest riktig på det første bildet.
Jeg ble fornøyd, selv om sjalet nok ble mindre til meg enn det så ut i oppskrifta. Jeg burde ha gått opp en pinnestørrelse. Men sjalet kan brukes, det er det viktigste!

Nå håper jeg bare mottaker blir fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!