lørdag 13. oktober 2012

Du store alpakkka!

Så deilig det nye garnet Hexa er! Jeg kjøpte et nøste etter å ha sett dette blogginnlegget på en av mine favorittblogger Monstermønster. De pulsvarmerne så enkle ut: Sånn at selv Nita klarer det. I tillegg synes jeg de er lekre! Jeg trengte noe høstferiestrikk som jeg ikke måtte tenke så må når jeg skulle strikke, og disse må vel sies å være av det enkleste, kun rett og vrang.

Jeg kjøpte altså ett nøste
Sand
Deilig, myk, god alpakka. Som røyter noe fryktelig, men siden det var så herlig klarte jeg å se bort i fra røytinga.

Oppskrifta fant jeg som gratisoppskrift hos du store alpakka. Nå finner jeg den ikke igjen, men mulig det er jeg som leter alt for dårlig. Nå er det fryktelig enkelt da, siden man skal legge opp 41 masker og strikke rett og vrang fram til det måler 19cm, for så å brette pulsen dobbelt så man får 2 cm overbrett. Jegla opp 39 masker for å sikre meg at et nøste holdt. Men så kommer det jeg glatt hadde oversett eller fortrengt eller hva man skal si... Man skal sy i sju knapper på hver puls... Det verste jeg vet er å sy i knapper. Knappesying kan faktisk føre til at prosjekter blir liggende her hos meg. For meg er det et tiltak, så ille at det faktisk er flaut. Men hva gjør man da? Jo, man drar heim til mammaen sin! Mammaer fikser det meste faktisk.

Nå er ikke mamma så glad i knappesying hun heller, så det ble bare fem knapper på disse. Det ble nok også, siden knappene var ganske store.


 Bildetaking på en flott høstdag, så da ble det noen bilder da. Høsten er NYDELIG!


 

Nå har det seg faktisk slik at jeg glemte at jeg ikke liker å sy i knapper... Og har strikka tre par til... Jammen godt man har en mamma ;)

4 kommentarer:

  1. Alltid spennende å prøveut nytt garn og pulsvanter er alltid kjekt å ha og å få:) God lørdag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, herlig å prøve ut nytt garn, Brit! Ønsker deg en god lørdag også, tenker det er fint på Frøya i dag!

      Slett
  2. Så kjekt å kunne inspirere andre til disse!Lykke til med knappesying!

    Og de er utrolig deilige i bruk, jeg hadde dem på til jobb en dag, og de ble klemt og kost på langs lunsjbordet, mange som kunne tenke seg et par.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, jeg trenger lykkeønskninger når jeg skal starte på knappesyinga ja, galskap egentlig å strikke ikke mindre enn tre par til... (og har vel egentlig plan om å strikke flere også).

      De er herlige, og til og meg jeg tåler å gå med de! Takk for inspirasjon!

      Slett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!