tirsdag 1. januar 2013

Første egostrikk i 2013

Jeg har bestemt meg for å strikke litt til meg selv dette året. Siden jeg har reagert allergisk på ull, har jeg lite heimestrikk. Men jeg har etter hvert funnet ut at jeg tåler en del garnsorter! Hurra!

Lille nyttårsaften kom jeg tilfeldigvis over mønsteret November leaves på Ravelry. Falt pladask for den! Med min forkjærlighet for blader, greiner og trær var den perfekt for meg, det sto faktisk navnet mitt på den følte jeg. Vips hadde jeg kjøpt mønsteret, og starta på å strikke en. I Rowan tweed. Den ble ikke særlig vellykka dessverre...



Slaskete, ujevn og alt for spiss... Men November leaves skulle jeg ha!

Så seint i går kveld la jeg opp til ei ny... Denne gangen i Nepal som jeg elsker å strikke i. Og i fargen jeg gjerne ville ha.

Englemaskør måtte til i jula. Her ser dere at trærne eller bladene, alt etter som du ser det, begynner å dukke fram.
Så langt så det bra ut... Men så oppdaga jeg at jeg hadde glemt å skifte til tykkere pinner etter rangborden... Jaja.
 

Ble ikke så dum likevel da, så jeg kan bruke den. Her er det Ina som er luemodell.


Det gikk med ca 70 gram Nepal i 2923, oker. Nå skal jeg straks legge opp til ei ny, denne gangen i grønn, og denne gangen har jeg tenkt å huske å bytte pinner underveis...

Ønsker alle et flott (strikke)år 2013!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!