søndag 4. september 2011

Flere enn meg som pusler!

I går var på på torgdag! Der var det fullt liv. Politikerne våre sto på stand. Mange solgte fantastiske ting de har lagd selv, flotte Johanna (som jeg svikta denne gangen, vi har stått på stand sammen noen ganger nå) malte unger i fjeset og solgte sine flotte strikke/hekleprodukter. Og så var det lopper, masse lopper! Alle som hadde noe de ville bli kvitt kunne stille opp og selge.

Min gode venninne Gro Astri var med sammen med guttene sine. Arnt Johan og Jonas stoppa raskt foran en gutt som satt og solgte lekene sine. Han hadde en svær sekk med biler, og den skulle han selge for 50 kroner! Ja, det var altså et så godt tilbud at vi ikke kunne avslå, selv om vi strengt tatt kanskje har nok biler i hus... Men to lærere for småklasser så jo for seg at vi skulle ta med noen av bilene på skolen da...

Vi dro heim til Jonas for at guttene skulle dele bilene seg i mellom. Det ble en seanse i seg selv! Gøy både for liten og stor.

Her er Arnt Johan med fangsten sin. Mange biler til den nette sum av 25 kroner. Men nå tror jeg at min plan om å ta med masse biler på skolen mulig blir spolert. Gutten pusler med bilene, har holdt på time etter time. Han sorterer og kategoriserer, han kjører og leker og pusler videre. Time etter time!
Og så Ingrid med deler av sin fangst av lopper i går.
Det ble så stille på kjøkkenet i sted at jeg måtte strene til, stillehet er sjelden en god ting her i huset. Men der satt lillejenta og perla. Hun kjøpte perler og perlebrett av samme gutten som solgte bilene i går. Og hun perler og perler, og har en tålmodighet som overrasker mora. Hun har perla mange brett nå, så jeg må fram med strykejernet straks.

Mye puslerier som foregår i Øvre Hovsbakkan 39 på en søndagsmorgen.
Herlig!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med blogg! Det er koselig å blogge, jeg har holdt på i litt over 2 år. Stikker innom senere.

    SvarSlett
  2. Så herlig! Her sit også Ada og perler. KUN rååsa, lilla og kvite perler - alle dei andre blir verande i perleboksen. Jaja, sånn er det jo å vere fire år ;)

    God søndag til deg søte!

    SvarSlett
  3. Takk, takk! Jeg tror også det blir koselig å blogge, og så håper jeg at det gjør at jeg tar flere bilder og får ferdig prosjektene jeg starter på ;)

    Jeg blir glad om du stikker innom igjen!

    SvarSlett
  4. Ser for meg Ada! AJ er også veldig nøye med fargene, men Ingrid perler med de farger hun finner først!

    God søndag til deg også, Tonjemor!

    SvarSlett
  5. Hei og gratulerer med blogg!
    Tusen ttakk for koselig kommentar i bloggen min :-)
    Så artig at barna blir så fascinert av noe!

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!