søndag 18. september 2011

Dagen for ferdigstillelser!

Ja da, har noen prosjekter liggende.
I dag bestemte jeg meg for å bli ferdig med noen av de.
Under strikking!
 Rillejakke etter oppskrift fra Nøstebarn strikket i Extra fine merino fra Pickles, farge peon.

 Ferdig!
Til og med knapper...


Denne er strikka til ei lita jente som ikke er født ennå.
Godt å vite at den er ferdig.
Den må skylles opp da, før den kan gies bort.

Og så var det mer som måtte gjøres ferdig.
En kveld skulle jeg var på leting i garnlaget mitt, fant jeg en pose med en UFO som jeg hadde glemt.
Da jeg gikk gravid med Ingrid starta jeg på et vognteppe. Jeg trodde ikke jeg hadde kommet langt på dette, og så viste det seg at jeg bare hadde igjen å montere og tove. Og pynte litt da, som jeg også har tenkt.
Nå er det ferdig montert og tova, men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal pynte med ennå.

Passer fint sammen med rillejakka.

Da er det bare å pønske ut hvilken pynt jeg ønsker på dette.
I utgangspunktet var vel tanken å pynte med hekla blomster i disse tre fargene.

Og når jeg først var i gang...
Fant ut at jeg skulle montere denne jakken, som er fra Melkers Hentesett fra Pickles, strikket i Pickles extra fine merino.
Den ble egentlig strikka til gutten til en venninne ble født, men nå er den så utrolig liten at jeg ikke turde gi den bort i gave. Lurer på om den passer bedre som dukkejakke.


En god strikke- og ferdigstilledag!

3 kommentarer:

  1. Snakker om å være produktiv, og så med et så nydelig resultat! Flinke du!

    SvarSlett
  2. Så effektiv du er når du først kommer i gang!! Fine jakker og et herlig teppe!

    SvarSlett
  3. Takk, takk jenter! Godt å få unna litt.

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!