søndag 19. februar 2012

Rekker opp mer...

...enn jeg strikker. Hihi. I alle fall føles det sånn, for dette går treeegt. Dette er prosjekt Nita gjør ting hun ikke kan, og da går det som det må gå. Jeg må bare innse at jeg er elendig på å følge mønster, jeg er elendig på å lese mønster, jeg er elendig på å skjønne mønster, jeg er elendig på å tenke logisk, jeg er elendig på å telle - jeg er generelt elendig på sjalstrikk har jeg funnet ut. Men jeg har bestemt meg for at dette skal jeg bli ferdig med. Så jeg strikker, rekker opp, strikker, rekker opp... Sånn går dagene. Selvsagt var det aller verst til å begynne med, har kommet mer inn i det likevel nå.

Jeg har alltid likt trær, blader og grener, dette både på bilder, som smykkedeler, på stoff -ja generelt trekker jeg mot trær, blad og grener. Og da falt jeg for dette mønsteret hos Drops. Og jeg hadde to hesper med grønt Manos silk blend som jeg ville bruke til dette sjalet. Nå ser jeg at bladmønsteret nok ikke kommer så godt fram i denne fargen som i dette fra Drops:
Og egentlig gjenstår det å se om jeg blir ferdig med sjalet også... Her er et underveisbilde, liker i alle fall fargen godt!

7 kommentarer:

  1. Det ser ut til å bli veldig fint da. Enig i det med fargen. Den var utrolig fin :)

    SvarSlett
  2. Har enda tilgode å strikke ferdig et sjal! Stor beundring til deg!

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke ferdig jeg heller da ;) Men skal prøve å få det ferdig, for fargen er nydelig. Tanken var at det skulle være til meg da, men det vet jeg ikke om det blir.

    SvarSlett
  4. Det sjalet så godt og varmt ut! Og fargen var kjempefin ja :)
    Ikke gi opp, du har jo kommet langt!!

    SvarSlett
  5. Jeg er liksom ikke noen sjaldame, men hadde lyst til å prøve dette. Og jeg tror det blir veldig deilig, har ikke strikka i silkeblanding før jeg.

    Så koselig at dere ser innom!

    SvarSlett
  6. Jeg tror du blir ferdig med sjalet ditt og da har du mulig knekt sjalskoden og tryller frem det ene sjalet etter det andre.
    Selv liker jeg å strikke sjal en gang i blant og det sjalet du strikker blir veldig fint.Og med den herlige fargen du har valgt gleder jeg meg til å se det ferdig.Krysser fingrene og ønsker deg lykke til med resten av sjalet.

    SvarSlett
  7. Åh, tusen takk for oppmuntring! Nå har jeg kommet så langt at jeg har felt av på midten, og da må det jo bare gjøres ferdig! Har en drøm om å strikke flere sjal, Age of brass og Multnomahn står på har lyst til å strikke-lista mi! Håper det stemmer at jeg etterhvert har knekt sjalkoden!

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!