torsdag 23. februar 2012

Man må ha flere prosjekter, sant?!

Sånn at man her noe som passer til enhver anledning, eller? Dere skjønner, i vinterferien ble det mer strikketid enn tenkt. Jeg starta jo på mitt første sjal, noe som viste seg å være litt av et prosjekt. I alle fall for en nybegynner som meg. Dette leser dere mer om i mitt forrige innlegg. Sjalet har blitt større, men ennå gjenstår det ganske mye.

Så langt har jeg altså kommet. Og all fornuft sier at jeg virkelig bør gjøre det ferdig... Den siste delen ser jeg for meg at er tung å ta igjen om det blir liggende lenge (for det er allerede tungt å komme igang med det igjen...)

Men så skulle jeg og mannen se på film i går kveld, og da måtte jeg jo starte på et prosjekt hvor jeg slipper å tenke og telle noe særlig. Og siden det alltid er greit å ha et teppe eller to liggende i gavekassa, bestemte jeg meg for å strikke et nytt På veg teppe fra Pickles. Jeg liker dette teppet så godt, og det er mye morsommere å strikke enn nøstebarnteppet (som også er fantastisk deilig). Dessuten faller jeg veldig ofte for bølgemønster har jeg funnet ut, det vil dere også lese om nedenfor...


For som om ikke det var nok, jeg har hatt såååå lyst til å starte på et Multnomah... Og ikke overraskende nok er det bølgemønster på dette også. Jeg har ikke klart å sette meg inn i engelske strikkeutrykk, siden jeg har nok med å følge en oppskrift på norsk (ja da, litt flau, men selvinnsikt har jeg i alle fall... ) Men med litt hjelp har jeg kommet i gang! Ja, akkurat det, har har jeg gjort... Satte like så gjerne i gang med dette i går kveld, da jeg oppdaga at tvstrikken min nok krevde at jeg fulgte litt bedre med enn jeg gjorde, jeg hadde strikka et kast for mye, og orka ikke sette i gang med opprekkinga...
Så kremt... Her er det noen prosjekter på gang. Flere som har det som meg, starter på noe nytt når man egentlig bør gjøre ferdig det man holder på med?

7 kommentarer:

  1. Du er nok garantert ikke den eneste som starter opp med nye prosjekter og har noen på "vent" :D

    Kos deg med arbeidene dine du :D

    Ha en trivelig torsdagskveld :D

    SvarSlett
  2. Hahaha... Kunne nesten vært skrevet av meg det innlegget her... Jeg har startet på alt for mye nå... To forskjellige pulsvanter... Det første jeg startet på skyldes at jeg er klønete. Oppdaget mens jeg var på besøk at jeg hadde tredd på 2 perler for lite, og hadde ikke med perlene. Da måtte jeg jo bare ta den over på en tråd bare så jeg kunne rette opp feilen en annen gang. Så begynte jeg på et par rosa, men så rotet jeg like godt vekk hele flettepinnen jeg brukte... Så begynte jeg på en tunika til meg selv, men den tror jeg ikke blir noe fin så den har jeg mistet gnistet på helt. Så begynte jeg på en babybukse.... Blææææh....

    SvarSlett
  3. Har det som deg. For tiden har jeg et par selbuvotter, en genser i hegre og et pickles teppe liggende.

    Heldigvis er det ikke utevær her, såmulig noe blir ferdig i løpet av helga:)

    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  4. Klart en må ha MANGE prosjekter liggende!! Som du ser litt ulikt hva som passer til anledningen.Problemet er at det av og til hoper seg opp.... Jeg har som mål å komme meg meg gjennom UFO bunken i 2012!!Spennende nederste bilde-er det sjal??

    SvarSlett
  5. Åh, dere er gode å ha, hjelper litt å høre at det ikke er bare meg! ;) Jeg er litt redd det grønne sjalet hoper seg opp... Det ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt meg, og tror ikke det blir brukt av meg. Men har BESTEMT meg for at det skal gjøres ferdig altså, for fargen og garnet er nyyyyydelig!

    Det siste er sjal ja, Brit, Multnoma som du finner her: http://www.ravelry.com/patterns/library/multnomah Gjenstår og se om jeg får til bølgemønsteret da, hihi.

    SvarSlett
  6. Ja, det har en tendens til å bli flere enn ett prosjekt om gangen :) fine ting du holder på med!

    SvarSlett
  7. Det er klart man må ha flere prosjekter samtidig! ;) God helg! :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!