onsdag 28. desember 2011

Mellomjulstrikk!

Jeg har virkelig gleda meg til mellomjula. Kjøpte inn garn før jul som lå klart til mellomjulstrikking!
Det ble mye stress før jul, så gleda meg til å stresse ned med strikketøy i tillegg til tradisjon vi har med å se film når ungene har lagt seg.

Dette fant jeg ut var fin tv/film-strikk



Grace Jones hals
Etter oppskrift fra Pickles.
Halsen er strikka i Abulita tykk og tynn, og jeg brukte litt i overkant av 100 gram.

Og en gang må bli den første...
Selv om jeg er noe flau når jeg forteller at dette er den første lua jeg har strikka...
Har starta på Naturligvis vintersett fra Pickles. Ser at stripene i lua mi ble noe smale, men det har vel ikke noe å si. Denne er strikka i tykk Abulita. Faktisk ble den ferdig i kveld, etter ganske mye strev med toppen av lua, jeg må VIRKELIG trene mer på å strikke med strømpepinner... Jeg har nemlig prøvd mitt beste for å unngå de strømpepinnene før. Enten det, eller så må jeg lære meg magic loop.

Nå er jeg i gang med halsen, utrolig deilig med litt fred og ro og tid til strikking!

Og om noen lurer på hva de andre i huset gjør, så er Ingrid hos farmora og farfaren, Ina er i Børsa,  pappaen i huset tegner og Arnt Johan ser tv, i tillegg til å avholde rockekonserter titt og ofte!

Om noen skulle lure:
Han ER Even i Mandarinsaft (sitat gutten selv).
Ingen tvil om hvem som er heltene!
Arnt Johan fikk altså gitar, forsterker og mikrofoner av besteforeldrene i julegave, stor suksess, og det er konserter her dagen lang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!