lørdag 15. oktober 2011

Adventskalender!

Nå har jeg kommet på at jeg skal strikke og tove en adventskalender til ungene.  Fikk det plutselig for meg da jeg sto på Jens Hoff på City Cyd. Jeg skulle bare kjøpe en strikkepinne, men ble stående i kø, og foran meg så jeg en kalender som de hadde strikka og tova. Det var en helt ensfarga, men noe pynt rundt. Men denne ga meg ideen til den jeg nå har tenkt å lage. For jeg har strikka løper med enlger på, og kom til å tenke på at det måtte være et fint motiv for en kalender.
Her er løperen jeg strikka til mamma i fjor. Lovte meg selv aldri mer da, men nå har jeg altså fått det for meg at jeg skal strikke noe som skal bli en kalender med samme mønsteret.

Denne er strikka i tove, på pinne fire. Nå har jeg kjøpt inn fritidsgarn, og tenkte å strikke på pinne seks. Da vil den jo bli bredere, og så har jeg tenkt å strikke den  med mønsteret, og så bare mørk lilla over. Brette ned kant øverst og ha en pinne gjennom. Og så sy på ringer til å henge gavene i.  Hva tror dere, er dette gjennomførbart? Og trenger jeg legge opp flere masker, sånn at jeg får fire par med enler i stedet for tre? Hjelp og tips mottas med takk!

2 kommentarer:

  1. Det tror jeg blir en kjempefin kalender. Lykke til spent på resultatet. Fortsatt god søndag.

    SvarSlett
  2. Takk, takk! Jeg har kommet et stykke på vei nå, jeg la ikke opp ekstra masker, så er spent på om det blir bredt nok. Får evt bare strikke den lengre da ;)

    Må si jeg er spent på resultatet!

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!