torsdag 19. januar 2012

Herlighet!

Vet dere hva jeg holder på med?

Noe jeg slett ikke trodde jeg noen gang skulle gjøre. Egentlig er det helt fjernt for meg, men nå er jeg i gang da, etter påtrykk fra den minste i familien.

For hva gjør jeg?

Jeg strikker en

MUFFIN!

Ja, du leste riktig! Eller en Cupcake da, som det heter så fint.

Men nå må jeg forklare meg her, før dere tror det har tulla helt av for meg. I går fant jeg en link til en blogg som heter Små øyeblikk. Linken var altså til en jentelue. Og den ser ut som en muffin. Den første tanken min var at dette ikke var noe for meg. Jeg drev nemlig og så etter en oppskrift på en lue til Ingrid, da hun maser om at hun vil ha mammastrikket lue "Mamma, strikker du til meg nå da? Mamma, jeg vil ha lue som du har strikka." Sånt kan man jo ikke motstå! Men forkasta altså cupcaka, og leita videre. Men så kom jeg tilbake til den likevel, og fant ut at de var nå litt søte, selv om Ingrid ikke akkurat er ei som du tenker vil ha sånne "prinsessesøte" ting. Ingrid satt på fanget mitt og oppdaga lua.

Og selvsasgt vil hun ha en sånn!Med rååååsa! Og da strikker mora selvsagt en muffin, og nå synes jeg den er litt søt jeg også. Fant tre nøster som passa, og satte i gang. Jeg har prøvd å fortrenge at det skal hekles på den da, den tid den sorg... Og så håper jeg på litt mammahjelp.

En hilsen til dere alle med ønske om en fortreffelig (strikke) kveld.

Hilsen en litt overraska og fortumlet med dog entusiastisk muffinstrikker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!