onsdag 9. januar 2013

Bølger!

Jeg har meldt meg på Luealong inne på Hobbyboden. Det innebærer at man strikke minst en lue for måneden, og dette ut fra tre mønster som blir lagt ut.

Dette syntes jeg hørtes gøy ut. Luer er morsomt og raskt å strikke, det er fine gaver og noe vi i huset her trenger selv også.

Et av mønstrene som ble lagt ut var Små vågor fra denne bloggen. Jeg syntes den var utrolig skjønn, og ville gjerne strikke en til Ingrid. Og Små vågor.. Må jo være perfekt strikk for meg som er så glad i sjøen, så glad i fjæra, så glad i havet! Jeg kan sitte i timesvis og stirre utover sjøen; en blikkstille dag, når bølgene kruser eller når det tar skikkelig og bølgene topper seg! Jeg finner roen ved sjøen. Ungene ser ut til å ha blitt påvirka de også, de trives utrolig godt når de får pusle rundt i fjøra, når de kan bade i det iskalde vannet i vannspeilet, når de får kaste stein og se på ringene som danner seg i vannet, når de får stikke tærne ut sanden, når de får klatre på steiner og de leter etter krabber under steinene.

Men tilbake til lua... Starta i går kveld, og kunne ikke legge meg før jeg var ferdig, hihi. Jenta ble så glad at hun tok den i bruk før den var dampa eller noe som helst!
Underveisbilde. Med den søte englemaskemarkeren.
Lua er strikka av garn fra lageret mitt. Brukte Extra fine merino i farge 97 fra Pickles og Extra Merino fra Schachenmayr Nomotta farge 02. Det siste nøstet har jeg fått i gave, har aldri strikka i det før. Men de virka ganske like.


Fine jenta med ny lue!

Fornøyd jente, fornøyd mamma!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du legger igjen en hilsen!